جواب و سوالات درس اول تاریخ دهم انسانی

1- واژه تاریخ دارای معانی مختلفی است، آنها را نام ببرید ؟
جواب: الف- مجموعه حوادث و رویدادها فرد و جامعه در گذشته
-ب- علم و روشهای علمی که بوسیله آن رویدادهای گذشته بر اساس شواهد و مدارک مطالعه و تحلیل می شوند
-ج- تعیین روز و ماه و سال یعنب تقویم سالانه

۲-تاریخ روابط ایران و عراق در دوره پهلوی در کدام تعریف از تاریخ قرار میگیرد؟
جواب: علم و روشهای علمی که بوسیله آن رویدادهای گذشته بر اساس شواهد و مدارک مطالعه و تحلیل می شوند

3- زمانی که تاریخ در نوشته ها و زبان مردم بکار میرود، منظور از آن چیست؟
جواب: منظور از آن علم و روشهای علمی است که بوسیله آن رویدادهای گذشته بر اساس شواهد و مدارک مطالعه و تحلیل می شوند.

سوالات متن درس اول تاریخ دهم با جواب

ادامه نوشته

تاریخچه ساعت ها و آشنایی با ساعت های قدیمی

آشنایی با انواع ساعت
ساعت وسیله ای برای اندازه گیری زمان است. ساعت ها به شکل امروزی خود (24 ساعته) حداقل از قرن 15 میلادی مورد استفاده قرار گرفته اند.با پیشرفت علم و دانش بشری، مکانیک، وزنه ها، فنرها، برق، باتری ها و ساعت های کامپیوتری دقیق تر به تدریج جایگزین ساعت های آبی، ساعت های آفتابی و ساعت. شن و ماسه.
تاریخچه ساعت
حدود شش قرن قبل از میلاد، در «عصر امپراتوری دوم»، بابلی‌ها اختراعاتی از خود به جای گذاشتند که امروزه نیز توسط همه ملت‌ها استفاده می‌شود. رسم داشتن هفت روز در هفته و تخصیص عدد مبنا 60 به ساعت از باقی مانده های بابلی هاست. بابلی ها معتقد بودند که عدد 60 را می توان به اعداد 1، 2، 3، 5، 6، 10، 15، 20، 30 تقسیم کرد. همچنین تقسیم دایره به 360 درجه «ضرب 60» کار بابلی ها بود.

ادامه در ادام مطلب...

ادامه نوشته

زبان کره ای

زبان کره‌ای یا هانگول به کره‌ای: 한국어/조선말) زبان رسمی دو کشور کره شمالی و کره جنوبی است . زبان کره‌ای همچنین یکی از دو زبان رسمی در منطقه خود مختار کره‌ای یانبین در چین است. حدود ۸۰ میلیون گویشور زبان کره ای همراه با گروه بزرگی در استرالیا، برزیل، کانادا، چین، ژاپن، ایالات متحده، جمهوری‌ های شوروی سابق و اخیراً فیلیپین وجود دارند.

 

زبان کره ای برای بسیاری از افراد یکی از مهم ترین اهداف می باشد. ما در دوره های آموزش زبان کره ای، از تمامی متد های آموزش زبان کره ای روز دنیا استفاده می کنیم و علاوه بر استفاده از کتاب های به روز زبان کره ای از نرم افزار ها و ابزار آنلاین نیز برای انتخاب بهترین روش آموزش زبان کره ای استفاده می شود. استفاده از اساتید native کره ای در دوره های آموزشگاه زبان گات می تواند برای زبان آموزان بسیار مفید باشد.

مشاهده در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

انسان های اولیه چگونه کشاورزی را یاد گرفتند

برهنگی انسان با شروع کردن به کاشت بذر و انجام عملیات کشاورزی رقم خورده است.

روستای عین غزال روستای  ده هزار ساله در نواحی مرکزی کشور اردن می باشد.

این غزالی یکی از اولین روستا های کشاورزی بوده است که پس از سپیده دم کشاورزی به وجود آمده بود. کشاورزان ساکن این روستا در اطراف آن آن گندم جو عدس و نخود می‌کاشتند.

عین غزال را می توان سایتی باستان‌شناسی دانست که شواهدی از مهمترین تغییرات تاریخ بشری را درون خود نگه داشته اند.

با وجود همه اطلاعاتی که سایت های باستان شناسی در اختیار ما قرار می‌دهند باین حال یک سوال عمده به صورت حل نشده می ماند. چه کسانی نخستین کشاورزان تاریخ بوده اند.

مشاهده در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

در تور های بازدید از میراث جهانی یونسکو چه می گذرد؟

در همه کشور های جهان بنا هایی وجود دارد که بسیاری از مردم دنیا تمایل به دیدن آن ها دارند، چرا که این آثار سبب آشنایی با مردمان قدیم و طرز فکر آن ها می شود، از این رو یکی از تفریحات افرادی است که به شناخت اقوام گذشته تمایل دارند، اما این را باید به خاطر داشته باشید، که برای دیدن این آثار حتما باید یک سری مسائل را رعایت کنید، برای مثال عکس برداری می تواند آسیب جدی به آن ها وارد کند، از این رو معمولا مسئولین مربوطه اجازه عکاسی در این محیط هارا نمی دهند.

 

 

مشاهده در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

این برگه نهایی تقلب شما برای کمپین های رسانه های اجتماعی است

با روز جمهوری ، هفته ولنتاین و EOSS که در تقویم پیش رو است ، روزنامه ها ، کانال های رادیویی ، کانال های تلویزیونی و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، پر از پیام هایی مانند "هرگز تخفیف دیده نشده اند" ، "فروش بزرگ تخفیف" ، "از حداکثر تخفیف برخوردار می شوند فقط با ما " شما بدیهی است که می دانید چرا؟

این آغاز فروش سودآور ، کمپین های چشم نواز و رویدادهایی است. تنها آنچه شما نیاز دارید یک کمپین دیجیتالی مناسب است که باعث می شود حضور برند شما در شبکه های اجتماعی احساس شود. و با شبکه های اجتماعی ، به نظر می رسد فریاد جنگ با مارک هایی که برای خرج بیشتر و بیشتر رقابت می کنند.

ادامه نوشته

تاریخچه ، فلسفه و آداب و رسوم شب یلدا

نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است توسط ایرانیان جشن گرفته می شود و آیین ها و رسومات مختلفی در این شب به یاد ماندنی در کنار هم سپری می کنند ، شب زیبایی که در شهرهای مختلف ایران آداب و رسومی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه و فلسفه شب یلدا آشنا کنیم. با ما همراه شده و از فلسفه شب یلدا آگاه شوید

ادامه نوشته

تاریخچه و آداب رسوم جشن بزرگ کریسمس

کریسمس یکی از بزرگترین جشن‌های دنیاست و بسیاری عقیده دارند که بزرگترین جشن در جهان است. همه می‌دانیم که طی کریسمس کوچه و خیابان‌ها را چراغانی می‌کنند و به تزیین درختان می‌پردازند اما به دلیل این که کریسمس مخصوص پیروان مسیحیت است و دین رسمی در ایران، اسلام می‌باشد شاید اطلاعات زیادی در رابطه با این جشن بزرگ نداشته باشید. اگر شما هم مایل هستید که بدانید چرا در تعطیلات کریسمس خیابان‌ها در اکثر کشورهای دنیا پر می‌شود از تزئینات قرمز، سبز و سفید با ما همراه بمانید.

 

ادامه نوشته

چگونگی ورود برق به ایران در دوره قاجار

 

صنعت برق در دوره قاجار, ورود کارخانه برق به ایران

صنعت برق از میانه‌های دوره قاجار، هنگام سلطنت ناصرالدین‌شاه به ایران وارد شد. روشنایی خانه‌ها تا پیش از پیدایش کارخانه برق، به شیوه سنتی به وسیله چراغ‌ها و فانوس‌های دستی انجام می‌گرفت. کوی‌ها و خیابان‌ها اما وضعیتی دگرگونه داشتند.عبدالله مستوفی در کتاب شرح زندگانی من دراین‌باره می‌نویسد «در اینوقت کوچه‌ها چراغ عمومی نداشت، فقط اعیان دم در خانه‌های خود چراغی به جرز وصل به در خانه نصب می‌کردند.

مشاهده در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

تاریخچه جشن تولد

۱۷۹۶ سال پیش، در غروب آخرین روز پاییز، اردشیر بابکان، بنیان گذار دودمان ساسانی، مجلسی باشکوه آراست. او در این مجلس، به حکومت خود رسمیت بخشید و ملیت ایرانی را که به دلیل او‌ج‌گیری قدرت حاکمان ولایات در عصر اشکانی ، رو به زوال می‌رفت، احیا کرد. اردشیر، ایرانِ در معرض تجزیه را یکپارچه کرد و به شادباش فرارسیدن «خور روز»، همگان را به یادبود این پیروزی، به جشنی باشکوه فرا خواند.

در همین جشن بود که برگزاری یادمان زاده‌شدن، برای هر ایرانی رسمیت یافت و اردشیر، شهروندانش را به برگزاری مراسم روز تولد، تکلیف کرد. بنابراین، برگزاری جشن تولد، نه رسمی غربی، که شیوه‌ای ایرانی است و چه نیکوست که ایرانیان، به جای پیروی از بیگانگان، آن را بر اساس سنت‌های دینی و ملی خود برگزار کنند و آن‌چه خود دارند، ازبیگانه وام نگیرند.